Nacenění produktů se neobejde bez sledování konkurence

16.05.2019

Zakládání zbrusu nového internetového obchodu musí mít jasná pravidla. Z nejdůležitějších je třeba zmínit přesné zacílení na potenciálního zákazníka. To se bez úpravy SEO neobejde. Jak se o vašem e-shopu klienti dozvědí, když se jim nebude zobrazovat na předních pozicích ve vyhledávačích v momentě, kdy zadají klíčové slovo, podle nějž hledají konkrétní produkt, službu či firmu, jež mu pomůže vyřešit například určitý problém, opravit, půjčit a tak dále.  

Stávající internetové prodejny mají situaci usnadněnou v tom, že své stálé zákazníky mají. Jen je třeba je udržet, popřípadě nalákat další spotřebitele. Zde také platí určitá pravidla, mezi něž spadá kupříkladu sledování konkurence.

Analýza konkurence vám pomůže přiblížit se více ke spotřebitelům

Analýza konkurence je důležitá, protože úplně stejně jako sledování konkurence u kamenných prodejen je nutné pružně reagovat na kolísání cen, rozmanité slevové akce, Black Friday a podobně. Stejně jako čert nikdy nespí, ani vy - coby provozovatel či správce e-shopu - nemůžete usnout na vavřínech, pokud se vám zrovna daří. Obchody se hýbou, počet zákazníků utěšeně stoupá, reálný zisk se vám podařilo stabilně maximalizovat. I vy totiž můžete být pod drobnohledem správců konkurenčních obchodů. Neusnadňujte jim jejich sledování tím, že budete stagnovat na poli cenotvorby, nebudete aktualizovat a obnovovat nabízené produkty, neuplatníte možnost použití slevových kuponů, dopravy zdarma... Naopak. Stávající zákazníky si udržíte neustálým, i když pozvolným snižováním cen u zboží, které máte déle na skladě, a propagováním nových produktů s využitím akčních slev.

Cenotvorba, monitoring návštěvnosti i analýzy pomáhají e-shopu maximalizovat zisky

Analýza konkurence, monitoring návštěvnosti, cenotvorba, reporty a analýzy lze implantovat přesně na míru pro jakýkoliv e-shop. Ať už provozujete menší prodejnu, spravujete webové stránky podniku nabízejícího spotřebitelům různé služby, anebo vlastníte skutečně velký e-shop, není problém zahrnout do správy i jednoduše ovladatelný software, jejž je hračka ovládat, a řídit se analýzami. Bezplatné poradenství a následná implementace programu je hračka.